Erol Altaca Okulları

onur kurallarımız

 

ONUR SİSTEMİ, KİŞİNİN YAPTIĞI HER ŞEYDE EN YÜKSEK STANDARDI KORUDUĞU VARSAYIMINA DAYANIR. ONUR VE DÜRÜSTLÜK OKULUMUZUN TEMEL ÖZELLİĞİDİR. ONUR OLMADAN NE ÖĞRENCİLER NE DE ÖĞRETMENLER MAKSİMUM POTANSİYELLERİNE ULAŞAMAZLAR. 

ÖZEL EROL ALTACA EĞİTİM ONUR KURALLARI:

  1. SAYGI

1. BAŞKASINI KÜÇÜMSEYECEK SÖZLER SÖYLEMEMEK.

2. BAŞKALARINI FİZİKSEL VE RUHSAL OLARAK İSTİSMAR ETMEMEK.

3. BAŞKALARINA, ÖZELLİKLE DE DİĞER ÖĞRENCİLERE KARŞI NEZAKET (SEMPATİ, TEŞVİK, YARDIMSEVERLİK, SABIR VB.) SERGİLEMEK.

4. İHTİYACI OLAN BİR BAŞKASINA YARDIM ETMEK İÇİN ZAMAN VE KAYNAK AYIRMAK.

5. DAVRANIŞLARDA KABALIK SERGİLEMEMEK.

6. SOSYAL OLARAK KABUL EDİLEBİLİR BİR DİL KULLANMAK.

7. BAŞKALARINA KARŞI NAZİK DAVRANIŞLAR SERGİLEMEK.

  1. SORUMLULUK

  • HASTALANMA VEYA BAŞKA BİR MAZERETLİ OLMA DURUMU DIŞINDA OKULA VE HER DERSE ZAMANINDA GELMEK.

  • SINIFA UYGUN KİTAP VE MATERYALLERİ GETİRMEK.

  • VERİLEN OKUL ÖDEVLERİNİ TUTARLI BİR ŞEKİLDE ZAMANINDA TAMAMLAMAK.

  • VERİLEN OKUL ÖDEVLERİNİN ÖNGÖRÜLEN ŞEKİLDE TAMAMLANMASINDA ORGANİZASYON VE İŞBİRLİĞİNİ GÖSTERMEK (İSİM, TARİH VE TALİMATLARA GÖRE SAYFA DÜZENİ GİBİ).

  • FİKİRLERE, RAPORLARA, ARAŞTIRMALARA, MATERYALLERE VE/VEYA SINIF DIŞI KATILIMA KATKIDA BULUNMAK.

  • MALZEME VE EKİPMANLARA GEREKEN ÖZENİN GÖSTERMEK.

  • KAZALARI ÖNLEMEK, KÖTÜLÜKLERDEN KAÇINMAK VEYA İHTİYAÇ DURUMUNDA YARDIM ETMEK İÇİN UYGUN ÖNLEMLERİ ALMAK.

  • TAAHHÜTLERDE BULUNURKEN DİKKATLİ OLMAK.

  1. DÜRÜSTLÜK

  • DOĞRUYU SÖYLEME VE ALDATMADAN KAÇINMAK.

  • OLUMSUZ SONUÇLARIN ORTAYA ÇIKABİLECEĞİ DURUMLARDA DOĞRUYU SÖYLEMEK.

  • KAYIP EŞYALARI VEYA PARAYI ÖĞRETMENE VEYA OFİSE GETİRMEK.

  • SINAVLARDA KOPYA ÇEKMEYEN BİR İNSAN OLMAK.

 

  1. GÜVEN

  • VERİLEN BİR TAAHHÜDÜN ARDINDAN UYGUN EYLEMLERDE BULUNMAK.

  • ÖĞRETMENİN İSTEĞİ ÜZERİNE BİR İŞİ HEMEN YERİNE GETİRMEK.

  • ÖĞRETMEN DENETİMİ ALTINDA OLMADIĞINDA KABUL EDİLEBİLİR DAVRANIŞLAR SERGİLEMEK.

 

  1. İŞBİRLİĞİ

  • BAŞKALARININ SORUMLU DAVRANIŞLARINI TEŞVİK EDEN SÖZLER VE EYLEMLER SERGİLEMEK.

  • SINIFTA BAŞKALARI TARAFINDAN ÖĞRENMEYİ TEŞVİK EDEN KELİME VE EYLEMLERDE BULUNMAK.

  • BAŞKALARININ SORUMLU DAVRANIŞINI VEYA ÖĞRENMESİNİ ENGELLEMEYEN BİR KİŞİ OLMAK.

  • İŞBİRLİĞİ YAPARAK VE İYİ TAKİPÇİLER OLARAK BAŞKALARININ LİDERLİĞİNE YARDIMCI OLMAK.

  • GRUBUN HEDEFLERİYLE İLGİLİ KATKIDA BULUNAN FİKİRLER SUNMAK.

  • YAPICI OLMAYAN, OLUMSUZ YORUMLAR YAPMAMAK.

  • FARKLI BAKIŞ AÇILARINI TARTIŞIRKEN DUYGULARINI KONTROL ETMEK.

  • BİR DÜŞÜNCEYİ İFADE EDERKEN NEZAKET GÖSTERMEK.

  • İŞBİRLİKÇİ BİR TUTUM SERGİLEMEK.

  1. BAĞIMSIZ ÇABA

  • ÇALIŞMA VEYA ETKİNLİK AMACIYLA VERİLEN GÖREVLER DIŞINDAKİ GÖREVLERLE MEŞGUL OLMA KONUSUNDA ÇABA GÖSTERMEK.

  • BİR GÖREVİ TAMAMLAMAK İÇİN GEREKEN MİNİMUM ÇABADAN FAZLASINI İÇEREN HEDEFLER BELİRLEMEK.

  • MÜFREDATTA OLMAYAN BİR ALANDA BELİRLİ BİR İLGİYİ TAKİP ETME VEYA BİR ÜNİTE SONUCUNUN OLUŞTURULMASI, DEĞERLENDİRİLMESİ İÇİN MÜFREDATIN BİR ALANINI DERİNLEMESİNE TAKİP ETMEK.

  • ÖDEVLERİ, PROJELERİ VE EV ÖDEVLERİNİ TAMAMLAMADA MAKUL DÜZEYDE KENDİ KENDİNE YETERLİLİK GÖSTERMEK.

  1. DOĞA DOSTU

  • AĞAÇLARA VE ÇİÇEKLERE ZARAR VERMEMEK.

  • YABAN HAYATININ, DAĞLARIN, AĞAÇLARIN, ÇİÇEKLERİN, YILDIZLARIN VS. GÜZELLİĞİNE TAKDİRİ GÖSTEREN OLUMLU YORUMLAR YAPMAK.

  • DOĞAYI GÖSTEREN SANAT ESERLERİ YARATMAK.

  • ÇÖPLERİ GÖNÜLLÜ OLARAK TOPLAMAK.

  • ÇÖPLERİ YERE ATMAK YERİNE UYGUN KAPLARA KOYMAK.

  • ÇALIŞMA VE OYUN ALANLARINI MAKUL ÖLÇÜDE DÜZENLİ TUTMAK.

  • TÜM CANLILARA OLUMSUZ SÖZ VE DAVRANIŞLARDA BULUNMAMAK.

  1. DOSTLUK

  • DİĞER MİLLETLERDEN, IRKLARDAN, DİNLERDEN, KÜLTÜRLERDEN, YAŞLARDAN VE ZİHİNSEL VE FİZİKSEL YETENEKLERE SAHİP OLANLARA KARŞI HOŞGÖRÜ GÖSTERMEK.

  • KENDİSİNDEN FARKLI OLANLARA KARŞI AŞAĞILAYICI İFADELER KULLANMAMAK.

  • KENDİLERİNDEN FARKLI OLANLARLA GRUP ETKİNLİKLERİNE KATILMAK.

  • KENDİLERİNDEN FARKLI OLANLARLA DOSTANE İLİŞKİLER KURMAK.

  • OKULA YENİ BAŞLAYAN ARKADAŞLARINI;

  • HOŞ KARŞILAMAK,

  • GAYRİ RESMİ SOSYAL GRUPLARA DÂHİL ETMEK,

  • GRUP FAALİYETLERİNDEN DIŞLAMAMAK.

  • BAŞKA BİR KİŞİYİ İNCİTEN EYLEM VEYA SÖZLERDEN KAÇINMAK,

  • MUTSUZ VEYA ÜZGÜN OLANLARA YÖNELİK DESTEK VE/VEYA SEMPATİ DOLU EYLEMLERDE BULUNMAK.

  • BAŞKALARININ OKUL ÇALIŞMALARINDA, ETKİNLİKLERİNDE VE OYUNLARINDA BAŞARILI OLMALARINA YARDIMCI OLMAK.

  • DİĞER İNSANLARA KARŞI BENCİL OLMAYAN DAVRANIŞLAR SERGİLEMEK.

HEM ÖĞRENCİLERİN HEM DE VELİLERİN HER EĞİTİM-ÖĞRETİM YILININ BAŞINDA ONUR KURALLARINI İMZALAMALARI GEREKMEKTEDİR.